3 use cases van HubSpot

19 augustus 2024

Na bijna 6 jaar gewerkt te hebben met diverse softwaretools voor bedrijfsautomatisering en webontwikkeling, is er uiteraard een aantal oplossingen die tot de favorieten zijn gaan behoren voor diverse doelen. Een daarvan is HubSpot; uiteraard niet geheel toevallig zijn wij sinds 2024 HubSpot Solutions Partner.

In dit blog lichten we uit waarom HubSpot een interessant systeem is voor mkb, inclusief 3 use cases. 

HubSpot

Hubspot is een bijzonder uitgebreid systeem die een snelle opmars heeft gemaakt. Het veelbelovende softwarepakket moet de concurrentie aangaan met verschillende crm-systemen en doet dat met verve. 

De voordelen van HubSpot zitten het er met name in dat het volledig geïntegreerd is in je bedrijfsprocessen. Zo kun je je mailbox koppelen met HubSpot en alles volledig integreren met Google Workspace, koppelen met je agenda voor afspraken, automatiseringen instellen en integreren met je WordPress-website voor bijvoorbeeld analytics of formulierinzendingen.

Supportsysteem met tickets

Een klantenservice met tickets is binnen HubSpot goed geregeld. Zo kunnen klanten via diverse manieren ’tickets’ of supportaanvragen aanmaken, bijvoorbeeld via mail, chat of een online formulier. Al deze tickets worden verzameld in één overzicht en beheerd worden, zodat geen een verzoek uit het oog verloren wordt en alles overzichtelijk is. Met verschillende agents supporttickets beheren is ook eenvoudig, omdat toewijzing kan geschieden op automatiseringsregels.

Indien er is gereageerd op een ticket, zal de status automatisch worden bijgewerkt. Hetzelfde geldt als de contactpersoon gereageerd heeft, dan zal het ticket weer ‘open’ worden gezet. 

Deals beheren in Sales Hub

Voor het opvolgen van potentiële ‘deals’ is HubSpot ook zeer geschikt. Zo mail je direct uit HubSpot naar leads, en krijg je notificaties als ze hun e-mail openen. Ook via andere kanalen kunnen nieuwe ‘deals’ worden aangemaakt, zodat alles altijd terug te vinden is in HubSpot, zonder dat je hier handmatig werk voor hoeft te verrichten. 

Ideaal dus voor serviceverlenende bedrijven met een offertetraject die enige tijd duurt. Zo verlies je potentiële klanten niet uit het oog en heb je altijd de actuele status voorhanden.

Commerce Hub: betalingen beheren

Voor het beheren van betalingen is Commerce Hub erg geschikt. Verkoop je bijvoorbeeld een dienst met een periodiek terugkerende betaling, zoals een abonnement, is dit eenvoudig in te richten. Het geld wordt vervolgens automatisch van de rekening afgeschreven en facturen worden automatisch verzonden.

Meer weten?

Meer weten over HubSpot? Neem contact op en je verschijnt vanzelf in ons eigen HubSpot-systeem! Zo weet je zeker dat we contact met je opnemen.